Lauvkollen (26.05.2016)  4

Written by skibeas (Beate Sem)

Start point Djupengrop (578m)
Endpoint Djupengrop (578m)
Ascents Lauvkollen (704m) 26.05.2016 11:25

Det var på tide å få med seg Modums høyeste punkt. Hadde nylig lastet ned Peakbook appen, så det var første gang jeg brukte denne. Fungerte fint!
Startet fra parkeringsplassen på Djupengrop, fulgte veien inn til blåmerka sti og fulgte denne inn til Sandtjern. Denne stien er utrolig fin og variert, passerer fine vann, høydedrag med svabergområder og krokete furuer.
Helt i starten lettet det en stor tiur fra et tre som stod helt inntil stien, skvatt så jeg hoppet høyt. Men alltid gøy å se de på nært hold.
Fra Sandtjern tok jeg inn på den blåmerka stien som går retning Lier, fulgte denne et kort stykke før jeg tok kurs rett opp mot Lauvkollen. Oppe på høydedraget surret jeg litt rundt for å finne høyeste punkt, var absolutt best utsikt mot sørøst. Fra selve toppunktet var det ikke så mye å se på.
Fra toppen gikk jeg rett mot blåmerket sti som kommer fra Breili, vurderte å oppom Breili og, men droppet det. Har vært der flere ganger både sommer og vinter.
Samme blåmerket sti tilbake til Djupengrop.