Slavasshøgda. Alene (20.05.2016)  3

Written by Morsk (Morten Skoglund) GSM

Start point Bommen mellom Store Venås og Karsby (192m)
Endpoint Bommen mellom Store Venås og Karsby (210m)
Characteristic Jogging
Ascents Slavasshøgda (336m) 20.05.2016

Våknet i 8-tida på bensinstasjonen, stakk inn og kjøpte en kopp kaffe før jeg fortsatte E-18 videre. Hadde nok ikke helt våknet ennå for plutselig var jeg i Ørje og måtte derfor ta vegen nordover på østsiden av Rødenessjøen for å komme opp mot Slavasshøgda. Parkerte ved bommen ved avkjøringen på fylkesveg 21. Jogget innover vegen forbi vannene og tok til venstre ved hytta og tok inn i skogen et par hundre meter derfra.

Orienterte greit oppover mot toppen og var oppe etter en halv times tid. Det hadde begynt å regne så etter å ha tatt ett bilde løp jeg sørover igjen. Var tilbake ved bilen etter en time med litt orienteringsrot like før jeg kom til vegene. Fornøyd med to fylkestopper før kl 10 om morgenen satte jeg nesen mot Hakadal og Oslos fylkestopp.

Fylkestoppen i Østfold er vel ikke den mest spektakulære toppen, men skogsturen ble nå fin den iallfall.