Storhornet (21.05.2016)

Written by opps (Oddveig Torve) GSM

Start point Skinnset (680m)
Endpoint Skinnset (680m)
Ascents Elghøa (1,446m) 21.05.2016
Storhornet (1,589m) 21.05.2016
Storhornet sørvest (1,589m) 21.05.2016

Startet fra hyttefeltet ved Skinnset med skia på sekken, fikk skiføre fra 767 moh. Gikk bedre enn forventet oppover lia selv om snøen var våt, over skogbandet ble det fastere men tungt føre. Gikk opp til Omnråa før vi svingte av mot nord, fra 1200 var det våt nysnø, videre opp bratta til Storhornet. Lang pause her, så herlig å ha god tid….
Fortsatte videre til Elghøa, videre rente vi ned i bollen, her var det nydelig styresnø. Fin rundtur dette som kan anbefales nå på våren.

Snøgrensen kryper oppover mens Gjevillvatnet kryper nedover. Jeg har aldri sett at det har vært så lite vann i Gjevillvatnet før, trist syn....Reguleringshøyden er på 15 meter men jeg tror det er tappet mer.
Bamse ved Elghøa, han koste seg fælt i dag da de to andre hundene var igjen hjemme.
Signaturen er satt, kansje den siste denne sesongen ...