Tre s'er i Aukra med Aurora (05.05.2016)

Written by karibien (Kari Anne Kringstad)

Ascents Storklauva (316m) 05.05.2016
Storlia (346m) 05.05.2016
Svartnakken (257m) 05.05.2016
AuroraBK (Aurora Bie)

Etter å ha brukt formiddagen som heiagjeng i Akerhallen, hvor lillebror måtte hjelpe 6-årslaget, dro vi på tur. Aurora skal bli politi, og har skjønt at peakbook er en grei inngangsbillett til jobb i Molde.

Vi parkerte ved gamleskolen på Julsundet, og gikk gangvegen noen hundre meter retning storbyen. Godt merka utgangspunkt. Vi valgte traseen Gammelsetra - Svartnakken - Storklauva - Fangholsetra - Storlia. Fin sti hele vegen oppom toppene, og skogsbilvei ellers.

Frøken overtok klokka da vi hadde kontroll på toppene, og tråkka over 2 ganger i rein ekstase over alle tekniske duppedingsene den kunne tilby. Vel fremme ved bilen mangla hun 200 meter på å ha gått 6 km, og tok derfor en del ekstrarunder rundt bilen til hun var fornøyd.

Alle tiders tur på veldig fine løyper! Anbefales til turbarn :)

Pelauva

Written by ArntO 05.05.2016 20:24

Det store spørsmålet er jo hvorfor du ikke var oppom Peklauva?

Sv: Pelauva

Written by karibien 05.05.2016 21:26

Ei som meinte vi snart måtte ha middag :) klar over fadesen, men grei tur å gjenta i joggeform ta her da.