Camp spiterstulen dag 2 (05.05.2016)

Written by Movegen22 GSM

Ascents Vestre Glittertindoksle (2,251m) 05.05.2016
Sør for Vestre Glittertindoksle (2,253m) 05.05.2016

Våkna forholdsvis utkvilte i teltet, og tok oss god tid med morgensysslene. Det kom flere biler inn til bommen, og mange mer eller mindre betutta fjes da de så den var stengt. Vi fortalte om våre planer, noe som resulterte i trivelig selskap det meste av turen.

Labba oppover lia rett fra bommen. Bratt, men tok høgdemetrene kjapt. Jevn stigning hele vegen - og det gikk forbløffende greit med sure lår. Og alt går jo mye lettere med selskap som liker å snakke om fjellturer ;) Litt bustete vær, men helt greit. Plutselig var vi på toppen. Flott nedkjøring helt til vi kom til skogen. Fra skogbandet og ned var snøen pill rotten, og et *%##^{*] for Sekretæten å komme seg ned. Prøvde å ta av ski, men funka dårlig det å... Kom da ned til slutt, og fikk nok en trivelig fjellprat med våre nye bekjentskaper fra Elverum. Fikk bedrevet litt Peakbook reklame også.

Etter klesbytte og riving av camp, ble det hamburger i Lom på hjemveg. Nok en flott tur i Jotunheimen går inn i historien :)