Skitur Tyin - Eidsbugarden (23.04.2016)

Written by MarianneB (Marianne) GSM

Characteristic Cross-country skiing
Visits of other PBEs Eidsbugarden parkering 23.04.2016
Tyin (1,078m) 23.04.2016
Tyinholmen (1,085m) 23.04.2016

I forbindelse med et jobbarrangement, skulle noen av oss kontorfolka til Eidsbugarden. Og for ei helg det ble!
Noen dro oppover fredag ettermiddag og tok beltebil inn. Anne Grete og jeg dro lørdag midt på dagen og gikk på ski fra parkeringen ved Tyin. Været kunne ikke blitt bedre, det var sol og vindstille og kaldt i snøen, og skiene ble smurt med blå voks.
Vi krysset Tyinvannet på langs, noe som gikk veldig greit. Vi trodde lenge at vi snart var på Tyinholmen (for vi så den jo rett der borte lenge), men vi gikk og gikk og gikk... 14 km på isen er et stykke. Og jeg er ikke vant til å gå med halvtung sekk, kjente jeg. Men vi tok mange småpauser. Vi hadde litt ekstra med drikke også i sekkene våre, hva er vel bedre enn et lite jentevorspiel på tur... ;-) Etter våre beregninger skulle vi fint rekke middagen på hotellet, i god form!

Så gjenstod bare kneika etter Tyinholmen, og litt nedoverbakker til Eidsbugarden. Herlig tur! Og vi rakk å dusje og ordne oss før middagen. :-)