Bakraste Skagsnebb (24.04.2016)

Start point Geitsetre
Endpoint Samme
Ascents Bakarste Skagsnebb (2,093m) 24.04.2016

Etter tur på fjellski - uten nedkjøring - i går, var vi klar for litt pudder under Randonee-skia i dag.

Vi møtte Turkompis Kjell ved "Randin", og kjørte mot Leirdalen. Parkerte ved Geitsetre. Nok en gang hadde Yr trua med skyer, men sola strålte fra skyfri himmel :) Litt diskusjon mht skredfaren (treervarsel) - men vi bestemte oss for å gå, og heller snu om vi fant det uforsvarlig.

Fikk fort opp varmen oppover lia i retning Hurrbrean. Turplanlegger og Kjell fant ut at det var forsvarlig å fortsette - og Sekretæren var fornøgd. Mange folk på tur - både foran og bak oss.

Vi hadde kurs mot skaret "bak" Bakraste Skagsnebb. Satte igjen skia i skaret, og gledet oss til nedkjøringen. På med stegjern. En vennlig tanke til de som hadde vært der i går og lagd spor for oss:) Bratt opp på ryggen, men for en utsikt da vi kom opp!!!

Greit bort til toppen, og grei retur. En kjapp matbit da vi kom til skia igjen. Nedkjøringen på Hurrbrean går inn i historien!!