Kråkfjellet app tur (16.04.2016)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Characteristic Ski trip
Ascents Kråkfjellet (816m) 16.04.2016
Visits of other PBEs Granhaugvollen P-plass (419m) 16.04.2016

Jeg manglet Kråkfjellet på appen og Rune hadde aldri vært der før, så da bestemte vi oss for å ta en tur i finværet. Vi kom oss litt seint avgårde og skulle i 50-års lag på kvelden så vi fant tidlig ut at vi ikke kom til å få med oss både Kråkfjellet og Rensfjellet så bestemte oss for å ta Kråkfjellet i dag. Kjørte E6 til Lundamo og fulgte skilt til Samsjøen, bom 75 kroner betaler med kort. Det var vinterbrøytet til Granhaugvollen P-plass like før Håen. Her var det bare å spenne på seg skiene og legge ivei innover mot Samsjøen, vi fulgte delvis veien og delvis skuterspor over Håen innover til vi kom til Samsjølia. Gikk oppover hyttefeltet før vi rant nedover mot Rundtjønnin og satte kursen oppover mot Kråkfjellet. Fint føre oppover, noen barflekker da vi nærmet oss toppen. Brukte 2,5 timer til toppen, nesten helt vindstille og sola skinner så vi tar en lang pause der. Akita som er en liten blandingshund løp på egenhånd hele veien opp, men ned igjen ble det litt for stor fart for henne, så da satt hun store deler av turen i sekken til Rune med hodet ut. Ned igjen gikk vi litt lengre mot vest og kom ned til veien ved Kråklivollen. Mange skuterspor i marka her:( Deretter var det bare å gå det siste stykket mot bilen. Brukte ca fem timer totalt på turen. Rune, Teis og Akita var med

Akita koser seg i sekken