3 dølle og 1fin (03.04.2016)

Written by Firing (Live Firing Solheim) GSM

Ascents Sørvest for Bollerudåsen (178m) 03.04.2016
Toåsen (215m) 03.04.2016
Tårnåsen (216m) 03.04.2016
Tømmerås (313m) 03.04.2016

Benyttet tiden mellom en overnatting på Nesodden og danseforestilling med tantebarn i Bærum til å plukke noen kommunetopper i Akershus.

1: Toåsen 220moh: Fint turområde fra Alværn skole, døll topp.
31 minutter 2,6 km 70 hm

Døll topp nr 1

2: Sørvest for Bollerudåsen 178 moh: Grunnet veiarbeid i hele Ski brukte jeg år og dag på å kjøre riktig og finne frem til turstart. Dette tok faktisk mye lenger tid en selve turen. Argh.
Sikkert et fint turområde med stier på kryss og tvers, men jeg nøyde meg med en snartur til toppen.
22 min (inkl fotostopp, tissestopp, prat med forbigående) 1,7 km (inkl omvei) 21 hm....

Døll topp nr 2

3: Tømmerås 313 moh: Parkerte ved golfbanen og fulgte merka sti til toppen. Litt is innimellom og søle som kvalifiserer til buksevask, men ellers en kjempe fin sti. Mange nye klopper lagt ut. Variert terreng og rikt fugleliv. Møtt to andre rett før toppen, og to bålbrennere på toppen.
Tok grusveien ned igjen med lett jogg på sløsj føre.
Anbefaler turen i klart vær, for skal man tro utsikts-skiva på toppen kan man se halve kongeriket herfra.
1 time 20 min 7 km 189 hm

Fin topp, kunne vært fin utsikt

4: Tårnåsen 216 moh: Jommen rakk jeg en topp til før middag, dusj og danseforestilling hos brodern i Bærum. Dølleste toppen i dag, i og med at dette ikke er noen topp, men høyeste punkt i Oppegård kommune på vei opp en bakke.