Steinsvikkollen og Karlseåsen (03.04.2016)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Karlsesåsen (142m) 03.04.2016
Steinsvikkollen (143m) 03.04.2016
Toppen av Steinsvikkollen

Småregn men turvær likevel. Jeg og en koselig dame fra kirken, som bor på Åfoss, var klar for tur. Litt småregn når vi gikk innover veien forbi Prix på Åfoss, i rening Elset. Tok av til høyre i svingen og gikk veien forbi noen gårder og inn på en sti, som på kartet går mot Haukenæsodden. Tok av til venstre der og fulgte den umerkede stien het til topps på Steinsvikkollen.

Fra kanten på toppplatået av den navnløse toppen.

På toppen så vi bort på en annen kolle, som Berit ikke hadde vært på, men tenkt å gå på mange ganger. Vi bestemte oss for å gå dit. Gikk ned igjen og fortsatte på stien mot Haukenæsodden til vi kom til et sted på østsiden av kollen der vi tenkte det kanskje gikk an å komme opp. Kløv og bushet oss til topps av toppen, som på kartet er merket med 142 moh, men ikke med noe mer. Stake på toppen her. Satte oss ut på en kant med utsikt over Åsland og Nordsjø og spiste niste og kosa oss med kaffe. Regnet holdt opp da vi satte oss ned og begynte igjen etter ca 1 time, da vi gikk videre. På vei ned gikk vi lengre nordvestover og kom oss ned på Haukenæsstien igjen via en renne.
Takk Roger for navn på toppen og peakbookelement!

Missing title

Written by Roger 04.04.2016 14:42

Toppen heter Karlsesåsen. Jeg har lagt den inn som et peakbookelement, så kan du registrere den med.