136 Time og 137 Hå: RogaTour (29.02.2016)  5

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point Brusali (235m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Brusaknuden (430m) 29.02.2016
Brusaknuden Sørskråning (416m) 29.02.2016

Kjørte på morsomme jærveier ut til Brusali sørvest for toppen. De fleste velger nordlig innmarsj der hvor det er skiltet men etter litt ekstra research har mange uttalt at sør er raskere. Helt enig! Derfor kjørte jeg sør for toppen. Her går det en fin traktorvei oppover. Det jeg ikke visste da jeg smøyg meg forbi grinda var at jeg entret et stort beite. Oppi lia dukket det opp Moskusokser - trodde jeg først. Det var det heldigvis ikke men lokale kyr som jeg aldri hadde sett før. Listet meg forsiktig forbi og før toppen var bakken hvit. Ikke mer enn at turen gikk uproblematisk. Ned igjen løp jeg effektivt og bølingen med 50 svære dyr hadde trukket unna.

Gallowayfe

Written by morsor 29.02.2016 20:08

Leste mer på Wikipedia. Oppførselen stemte eksakt. De var rolige men holdt seg tett samlet da jeg kom som en ytre trussel. Beveget seg i tett flokk.

Moskus

Written by Døl 29.02.2016 17:53

Savner et bilde av "dyrene" dine.

Sv: Moskus

Written by morsor 29.02.2016 18:49

Når 50 store dyr kommer joggende mot deg så valgte jeg å prioritere å komme meg ut av beitet så bilder ble det ikke. Har googla men klarer ikke finne noe bedre forslag enn Gallowayfe. Bildet ligner.