Storås i Stokke (23.02.2016)

Written by RolFoto (Rune Olsen)

Start point Rømminga (57m)
Endpoint Samme (55m)
Ascents Storås i Sandefjord (162m) 23.02.2016
Lav kveldssol og flyktig dis over skogene i sørvest. Sett fra sørryggen av Storås. For noen år siden sang det en nattravn fra åsen i forgrunnen, Flatåsen i bakgrunn.

Herlig med lengre dager :-)
Tok en tur etter jobb til Storås i Stokke, ikke langt fra jobben.
Et område jeg har vært mye i men bare en gang på toppen.
Parkerte ved Rømminga og fulgte veier opp mot nordsida av toppen. Svært glatt enkelte steder. Måtte avbryte klyvinga opp bratta pga is og ta en noe mer fornuftig rute opp. Gikk over toppen og forbi utsiktspunkt i sør. På et utspring her ble det en lengre pause for å nyte den lave sola som sendte sine stråler gjennom lett og flyktig dis over skogene mot sørvest. God stemning. Kamera ble fisket fram fra sekken. Fortsatte videre ned sørryggen på sti, siden gjennom flott bøkeskog tilbake til veien. Flott liten rundtur etter jobb.