Ørneflag, etter en feilnavigering (24.01.2016)

Written by Firing (Live Firing Solheim) GSM

Start point Litt før Sørbølseter
Endpoint Sammme
Ascents Ørneflag (1,243m) 24.01.2016

Nok en dag gikk ikke alt som planlagt (kanskje jeg planlegger for mye....?) Hadde tenkt oss til Sørbølfjell fra Damtjern. Tok av Rv7 ved Gulsvik og fulgte skilt mot Sørbølfjell. Møtte en stakkar med altfor dyr bil som hadde sklidd ut i snøfonna. Hjelp var på vei, nytta uansett ikke å dytte det droget av en bil. Han kunne fortelle oss at vi var på vei til Sørbølseter, og ikke hyttefeltet ved Damtjern (så hadde jeg kanskje ikke planlagt så godt alikavel... :-). Ja ja, så kunne vi ta Ørneflag istedet da....da hadde jeg til om med kart hele veien.
Fant fort et fint skispor opp gjennom skogen og opp på snaufjellet. Deilig pudder i skogen. På fjellet var det et sært skiføre med en salig blanding av speilis, gjennomslagsføre og sastruger... Men snilt terreng uten de bratteste motbakkene.....eller nedoverbakkene. Ikke mye liv å se på fjellet, bare herr og fru grantre som var kledd i isdrakt.
Et kjempe flott område som jeg garantert kommer tilbake til!