Punktet, etter skihavari (23.01.2016)

Written by Firing (Live Firing Solheim) GSM

Ascents Nord for Nordre Kvelven (1,235m) 23.01.2016
Visits of other PBEs Steinstølan Jakttårn (1,048m) 23.01.2016

Kjørt opp på Hemsedalsfjellet hvor jeg hadde sett oss ut et par nye topper. På med telemark- og randostøvler, fellene på. Kommer noen saftige nordnorske gloser fra Ivar..... Den ene skia hans har delaminert og bindinger slarker i skruene som ikke lenger har noe feste.... Ja ja, bedre å finne det ut nå enn på toppen av fjellet. Hadde fjellski i bilen, men støvla sto selvfølgelig på hytta. Så da var det bare å kjøre tilbake på hytta. Like blid, var jo uansett på tur. Blei en sein avgang fra hytta, så rakk bare til Punktet og ned igjen før det ble mørkt.
Fulgte den ubrøyta veien opp til setra. Sinnsykt mye dyrespor hele veien; elg, rådyr, rein, mus, ekorn, mår og hjort. Så ingen av disse, men skremte opp ei røy. På Punktet kunne vi se en diger reinflokk like under Nystølvarden. Langt unna, men artig likavel.
Susa på deilig snø ned igjen :-)

Elgen hadde tråkka løype til oss
Reinflokk i det fjerne
Her tar vi av løypa og opp på Punktet litt bak midt i bildet