Buren (13.01.2016)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers)

Start point Susannajorda
Ascents Buren (802m) 13.01.2016

Nok en dag med en liten tur før jobb siden det var fortsatt fin puddersnø på Buren. Startet ca. 8.45 fra Susannajorda. Ikke så kaldt i dag, -12 der jeg parkerte bilen. Det skal sies at jeg var positivt overrasket å finne ut at ryggen opp Skålhammeren var godt dekt av puddersnø. En del skispor her, men likevel puddersnø. Det må ha vært den første gang jeg ikke har opplevd hardt føre der, det lovet bra for resten av turen. La merke til dannelse av overflaterim fra 500-600moh pga kulden, nok en overraskelse da det hadde vært ganske mye vind i byen forrige dag. Tydeligvis hadde det ikke vært like mye vind i høyden her. Også noe å ha i bakhodet i tilfelle det skulle komme et betydelig snøfall og føre til nedsnødd overflaterim.....

Fortsatte i rolig tempo opp til toppen som var litt avblåst før jeg gjorde meg klar for å kjøre ned. Det var sikkert første gang jeg har hatt en nydelig nedkjøring hele veien ned fra toppen av Buren til bilen. Hadde vært supert om skiføre blir like bra som dette resten av skisesongen!

På vei opp Skålhammaren
Fargerik over Kaldfjorden og Ersfjordbotn
Masse urørt pudder.....
Overflaterim
På ryggen bortover til toppen
På ryggen bortover til toppen #2
Puddersvinger!
Panorama på toppen med Store Blåmann t.v
Panorama på toppen med utsikt over Ersfjorden