Salsås i snøstorm (10.01.2016)

Written by RolFoto (Rune Olsen)

Ascents Salsås (221m) 10.01.2016
Salsås nordre (222m) 10.01.2016

Kraftig vind fra NØ og tett snødrev møtte meg i døra da jeg hadde tenkt å plukke en ny topp i Vestfold pf 100m, Salsås Nordre. Var på utsiktspunktet sammen med ungene forrige helg og bøkeskogen så utrolig flott ut der oppe. Med ny vestfoldtopp og vinterkledd bøkeskog i tankene samt nytrukket kaffe i labben kjørte jeg avgårde. Det snødde intenst og takket være den ustanselige saltingen av veiene her nede lå det en svært glatt film med saltslaps på veien!
Vel framme var det ikke brøytet inn til parkeringsplassen. Parkerte ved kirka.
Tråkket løype opp til Salsås Nordre, og siden Salsås Søndre og ned igjen.
Bøkeskogen var virkelig åpen, stor og flott her oppe! Surret lenge rundt og fotograferte mens vinden og snøen pisket i ansiktet. Noen kaffekopper og to topp-sigarillos ble nytt på passende pausesteder. Var herlig å være i vinterlig bøkeskog igjen, så hadde ikke hast med å komme meg hjem. Med ett fikk jeg en telefon fra sønn min, som var hos mora, og lurte på om jeg ville gå på skitur med han. Det ville jeg selvfølgelig, så da var det bare å "skli" ned fra åsen i moderat fart.
Men kommer nok tilbake hit igjen for å fotografere mer av denne flotte bøkeskogen :-)