To øytopper på Jeløya (09.12.2015)

Written by otto (Otto Lund) GSM

Start point Totalt
Characteristic Trip by foot
Ascents Bjørnåsen (138m) 09.12.2015
Rambergåsen (140m) 09.12.2015

Østfold
9.12.2015

Kjørte fra Moss over Jeløya til veikrysset mot Kippenes. Parkerte ved bommen som stod åpen. Spaserte opp en asfaltert hytte-vei og traff på skogsstien til Bjørnåsen (138). Det gamle utsiktstårnet var demontert og lå i en haug på bakken. Høyeste punkt ligger 30 meter nord for en diger stein.

Returnerte til avkjøringen mot Jeløya kapell. Parkerte på Ramberg ved info-tavla. Flere turmuligheter på øya. Min første tur til Rambergåsen (140) var i november 2006. Toppen har nå fått et norsk flagg og skilt.

Nes camping
Nær toppen

Flagging

Written by otto 10.12.2015 16:00

Flagget er nok satt opp av andre Nils. Venter med ski-turer til etter jul. Skogsturer i desember er helt OK. Skogen er fri for løv og insekter. Helt toppers!!

Sv: Flagging

Written by Nils 10.12.2015 21:22

Kan ikke si jeg savner flått og hjortelusflue nei... Skogen er best i den kalde årstida.

Flagging

Written by Nils 10.12.2015 10:07

Trodde først det var du som var ute å flagget jeg, Otto. Men det sto der fra før dette flagget, altså...

Behagelig desembervær om dagen. Fint å kunne gå skogsturer når vi snart nærmer oss vintersolverv. :-)