4 i Porsgrunn (06.12.2015)

Written by Slemmegutten (Tor Robert Prøven) GSM

Ascents Fjerdingen (360m) 06.12.2015
Prestskjeggen (254m) 06.12.2015
Siljannibben (261m) 06.12.2015
Storeberg (293m) 06.12.2015
Storeberg Sør (291m) 06.12.2015
Visits of other PBEs Fjerdingen Parkeringsplass (65m) 06.12.2015
Fjerdingen postkassen (350m) 06.12.2015

Startet tidlig på søndagsmorgen, det var meldt ok vær hele dagen så planen var og få en god start på Porsgrunn lista :)

Med på turen i dag: Tommy Hassum og Pondus

Topp 1: Prestskjeggen, parkerte ved jernbaneverkets anleggsområde og gikk inn grusveien så langt den gikk, fulgte så godt gjengrodd traktorvei og litt sti før vi skrådde opp en renne. Fant et blått merke på vei opp mot toppen. Gikk først innom toppmerket før vi gikk over til vestfoldsiden ved minnesmerket og drakk kaffe og tok en sjokoladebit :) nesten samme rute ned igjen.

Pondus på toppen av Prestskjeggen

Topp 2: Storeberg, parkerte ved veivesenets kontrollstasjon og gikk langs asfaltvei til vi kom til grusveien som går et stykke innover mot toppen, fulgte gammel traktorvei opp siden på toppen og skrådde opp på sydtoppen før vi gikk ned i skaret mellom toppene, der møtte vi en jakthund som Pondus begynte og krangle med.. fikk roet de ned og vi fortsatte opp på toppen av Storeberg. Fra toppen gikk vi ned en renne og bratt ned siden til vi møtte på en traktorvei, denne fulgte vi til en hytte, fra hytta var det kort vei til grusveien vi hadde fulgt innover.

Topp 3: Fjerdingen, parkerte på godt anlagt parkeringsplass ved stistart, merket sti helt til utkikkspunktet, hadde en pause her mens vi nøt den fantastiske utsikten. På vei nedover gikk vi innom topp punktet og varden :) Det var julepyntet langs stien og på utkikkspunktet med lys og nisse :)

Julepyntet sti :)
Toppvarden

Topp 4: Siljannibben, Parkerte langs hovedveien ved infotavle og gikk rett oppover på noe som lignet sti i starten men ble til bushing :) veldig fint oppover her og flott utsikt :) Fra toppen gikk vi sti nedover til vi kom til nyhogd hogstfelt, nå begynte det og bli mørkt så vi fulgte traktorsporene ned til veien og bilen.