Jakta på enda en ny Lunnertopp - Kollern (19.11.2015)  4

Start point Kalvedalen
Endpoint Samme
Ascents Kollern (688m) 19.11.2015

Kollern, en grei tur med god blåmerking gjennom variert skog :)
Kjørte samme vei innover i marka som for ett par dager siden på turen til Svarttjernshøgda. Denne gangen rett fram i krysset etter Tverrsjøstallen, til høyre i t-krysset og ganske snart en fin parkeringslomme ved Kalvedalen, og skilting Kollern. Turen starter med lett stigning, opp mot første hogstfelt. Her holder stien til høyre i ytterkant, skogsarbeiderne har vært flinke til å ta vare på de blåmerka stammene og felt tømmeret først over merkinga.

Før den siste og litt brattere stigningen opp mot toppen begynner var det litt Nisseskog, lett åpent terreng, spennende kriker og kroker, litt myrete og endel stein. Snøen la en fin ramme på det hele. Lengre opp i bratta var det store områder fulle av blåbær.. ganske vakkert egentlig.. Frostet blåbær, tidlig vinterskog :)

Foran meg i løypa var det gått en rev, helt nede i fra parkeringa tråkket den opp stien. Og nesten helt på toppen der stien blir litt "borte" rett opp berget til venstre, var det revesporene som ledet meg i riktig retning :) Rev på topptur, syntes det var ganske kult jeg!

Reven bruker stokkene som er utlagt som bro over en liten elv :)

Toppen var ganske forblåst, og med lav skog i forhold til høydemeterene, men kulda og fuktigheten i lufta hadde satt sitt preg på landskapet. Liten utsikt, men vakkert likevell!

Høyeste punkt ER ved skiltet

Written by morsor 20.12.2015 16:03

Selv om PB-koordinatene vil ha oss bort til den store varden :)

Sv: Høyeste punkt ER ved skil

Written by SturlaS 20.12.2015 19:08

Hvis høyeste pkt er feil her på PB er det bare å rette opp. Evt. send meg koordinater/forklaring så kan jeg rette det opp.

• +

Sv: Sv: Høyeste punkt ER ved

Written by morsor 20.12.2015 19:17

Vakkert !

Written by morsor 20.11.2015 19:40

Flink til å fange mangfoldet i isen og snøen du :)