Oskampen og Vangstulkampen (07.11.2015)

Written by Movegen22 GSM

Start point Bommen ved vegen heimdalsvatnet
Endpoint Samme
Ascents Oskampen (1,513m) 07.11.2015
Oskampen Sørtoppen (1,502m) 07.11.2015
Vangstulkampen (1,624m) 07.11.2015

Værmeldingen var god for helgen, og det betyr fjellturer. Senga var ekstra god lørdagsmorgenen så det ble en sen avreise. Begynte å gå ca kl 12. Gikk direkte på Oskampen fra bommen inn til heimdalsvatnet. Bratt opp mot mot første toppen, og vi møtte nysnø på toppen ( skiføret nærmer seg :)) Raskt bortpå hovedtoppen, og rett ned igjen mot setra.

Fra Oskampen mot heimdalsvatnet og Jotunheimen

Satte oss der og vurderte om vi skulle droppe Vangstulkampen da vi skjønte at det kom til å bli seint og mørkt. Bestemte oss for å ta toppen, og det gikk i raskt tempo opp mot toppen. Ble en del snø fra ca 1400 moh, og de siste høydemetrene ble tunge.

Mot Sikkelsdalen

Nå var det bare å gasse på for å rekke å komme ned før mørket kom. Kom oss greit til geitsetra og veien før det ble skikkelig mørkt. Utrolig fin dag med varmt vær, og vindjakka fikk ligge i sekken mye av turen.