Topptur i Larvik (01.11.2015)

Written by Slemmegutten (Tor Robert Prøven) GSM

Engane p-lomme (53m) 01.11.2015
Hoggeberget p-lomme (18m) 01.11.2015

Med på tur i dag var Tommy og Pondus :) Start kl 0800

Tur 1: Brånåkollane. Kjørte inn til turrumvannet og parkerte i kanten langs et jorde, når vi hadde fått pakket oss klare ut fra bilen kom en mann kjørende fra Turrum gård og spurte hva vi skulle.. fikk beskjed at vi ikke fikk lov til og parkere langs grusveien i det hele tatt og måtte kjøre ut igjen på asfaltveien, hjalp ikke og spørre pent om vi kunne stå der i 2 korte timer på søndagsmorgenen i det hele tatt.. han kjørte forran oss ut til hovedveien før han snudde og kjørte inn igjenn. Det gjorde starten på dagen litt sur for oss.. men gikk fort over når vi kom oss innover og i skogen. Fulgte våte traktorveier over hogstfelt og gjennom skog nesten helt til toppen. kjip topp uten noe utsikt.

Tommy og Pondus på toppen av Brånakollane

Tur 2: Hedde og Knappen. Parkerte inn stikkvei rett før snappen og gikk grusvei innover til den gikk over til sti gjennom Andersdal, den var ganske gjenngrodd og våt, men gikk griet og gå der :) fulgte så blåmerket løype oppover mot knappen og tok rask avstikker opp på hedde med flott utsikt før vi fortsatte til knappen for matpause. masse folk på tur i dag :) fulgte stien ned forbi firfislevann og ned igjen til bilen. Hele turen var på litt over 1 mil.

Flott bålplass på toppen av Knappen
Utsikt mot Flisefyr og Brånan
Firfislevann på vei ned fra Knappen

Tur 3: Gampekollen. Parkerte ved sørstua og gikk opp gjennom skogen til gjenngrodd traktorvei, rotet litt på vei oppover og endte med og gå på alle 4 bratt opp siden til toppen :D Veien ned ble mye enklere da vi fant en sti ned til traktorvei. brukte ca 50 minutter t\r

Toppen av Gampekollen
Utsikt fra Gampekollen

Flott turdag selvom den startet litt dårlig med en sur bonde.

SUR BONDE

Written by TERJES 01.11.2015 21:26

Jeg tror bonden hadde en dårlig dag, for se på dette utsagnet fra Otto "Etter bondens velsignelse fikk jeg fortsette på privat vei til bommen".

Sv: SUR BONDE

Written by Slemmegutten 01.11.2015 22:11

det var det jeg hadde lest før jeg kjørte inn der også.. og ettersom jeg var der rett over 8 på søndagsmorgenen så var det ingen og spørre heller. så jeg regnet med når jeg satte bilen godt utenfor veien så burde det gå greit de 2 timene turen maks ville ta.. men fikk uansett en fin og våt tur etter at vi kom oss inn i skogen.