Nerlandsøya i bygevær og fantastisk lys (25.10.2015)

Written by arntfla (Arnt Flatmo) GSM

Start point Kvalsund (40m)
Endpoint Kvalsund (40m)
Ascents Rjåhornet (419m) 25.10.2015
Storevarden (430m) 25.10.2015

Man blir etter hvert kjent med været langs kysten og med bygeværet som var i dag var jeg ikke tvil om at jeg burde komme meg så langt ut mot havet som mulig. Målet ble Nerlandsøya og en rundtur over Storevarden og Rjåhornet.

Dagens runde

Nerlandsøya er en flott øy å gå tur på. Den er delt i to fjellområder og det er ikke veldig vanlig å besøke begge på samme tur. Det hadde jeg heller ikke plan om i dag og var fornøyd med en rundtur over Storevarden og Rjåhornet.

Jeg var veldig spent på lyset her ute - som jeg vet kan være helt utrolig i bygevær. Jeg kan ikke akkurat si at jeg ble skuffet i dag heller...

Vinden var sterk da vi kom på toppen men det gjorde ikke så mye da jeg så at bygene gikk frem og tilbake over fjellene der jeg bor. Jeg var ganske fornøyd med valget mitt for dagen. Det var først da jeg var på vei ned Vardemyra at det kom en haglskur som fikk Karma til å midlertidig søke dekning. Skuren varte bare fem minutter og da vi kom tilbake til bilen var været like fint som da vi dro.

Bilder fra turen:

Lysstemningar ved havet!

Written by Eikås 26.10.2015 23:41

Må seie meg einig med Otto. Nydelege bilder Arnt er det, av lysstemningane på denne årstid ute ved havet. Noko som eg saknar spesiellt, sidan eg i utgangspunktet er kyst Dame :)

Storevarden

Written by otto 26.10.2015 09:28

Fint lys og flotte motiver Arnt. Kjekt med kyst-topper når snøen legger seg i høyfjellet.