Resfjellet reprisetur fra Vålåskaret (25.10.2015)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Resfjellet (1,165m) 25.10.2015
Resfjellet N (1,162m) 25.10.2015
Visits of other PBEs Vålåskaret parkering (480m) 25.10.2015

Har vært på Resfjellet ett par ganger tidligere, men nå er det jo kommet ny app med alle kommunetopper i Sør-trøndelag, så da måtte jeg ta meg en tur til for å få den registrert der. Kom kjørende rv 700 fra Orkdal mot Berkåk og tok av grusveien til høyre ved skilt mot Resdalen/Vålåskaret rett før Å. Kjørte 15 km på grusveien til parkeringsplassen på høyre side (Vålåskaret parkering). Her er starten på den merkede stien mot Resfjellet. Godt merket hele veien, ganske gjørmete sti til tider og da vi kom opp i høyden var det ett tynt snø/islag. Veldig varierende vær, surt og kaldt på toppen uten utsikt, men det klarna opp da vi gikk ned igjen. Var innom begge toppene og det er tydeligvis nordtoppen som ligger inne på Appen da det var over 300 meter til toppen ved det som står som høyeste topp her på Peakbook. Samme vei tilbake. Brukte 1 time og 45 min opp og litt under fire timer totalt på turen. Teis var med.

Varden på nord toppen av Resfjellet
Teis på vei opp til Resfjellet igjen etter å ha vært på nord-toppen

Høyeste Resfjell-topp

Written by SturlaS 25.10.2015 22:41

Jeg er imponert over at du tar kommunetoppene i S-Trl på nytt!

Det er jeg som har endret de to toppene på Resfjellet her på Peakbook. Det var trigpkt-toppen som lå inn som høyeste tidligere, men det er som knutsverre sier feil. Er lommekjent oppi fjellet der da jeg har hytte mellom toppen og Resvatnet. :-)

Sv: Høyeste Resfjell-topp

Written by Sola19 27.10.2015 19:29

Jeg lar meg lokke av lovnaden om fin premie til de som tar alle via appen ;) Du får tipse TT om at de har feil topp på appen sin. Resdalen er kjempefint turområde, heldig som har hytte der ja!

Appe-titt på kommunetopper!

Written by knutsverre 25.10.2015 21:45

Hei Solveig! Grattis med nok en app-topp! Kommer du i mål før nyttår? Det stemmer med Kartverkets data at Resfjellet 1162 er høyest, nøyaktig samme GPS som på PB.

Sv: Appe-titt på

Written by Sola19 27.10.2015 19:35

Takk for det Knut Sverre! Håper å få tatt alle i ST i løpet av året, mangler bare to nå, men har bare fått registrert sju av de med appen så det blir nok flere repriseturer fremover:) Nå har jeg helgardert og vært på begge toppene;) Kjempetur du hadde til Gjengen forresten, skulle gjerne vært med der! Jeg har møtt Svenn Petter i jobb sammenheng, og håper at jeg også får anledning til å henge meg på en fellestur med han og Keipen turlag en gang:)