3 topper og ferdig med Lardal + 2 i Larvik :) (17.10.2015)

Written by Slemmegutten (Tor Robert Prøven) GSM

Visits of other PBEs Hvarnesdammen (130m) 17.10.2015
Rødsåsen p-lomme (40m) 17.10.2015
Vindfjell/Skiensveien p-plass (259m) 17.10.2015

Lørdag og fint turvær :) startet tidlig og kjørte først til Tanum

Tur 1: Tanumkollen, parkerte der merket sti startet, fin traktorvei helt til toppen med en liten avstikker til utkikkspunktet og innskriving i bok.

frost i dag :)
Flott utsikt mot Lågen
Flott utsikt mot skianlegget

Tur 2: Oppsalfjellet vest, kjørte et stykke inn gusveien, men det var opprusting på gang av veien så jeg parkerte ved et grustak og syklet resten frem til der stien begynte, greit og gå innover da bakken var frossen over myra.. kort opphold på toppen før turen ned igjen.

Oppsalfjellet vest

Tur 3: Grasåsen, parkerte ved bommen og syklet innover, syklet så langt veien gikk og fulgte traktorvei forbi jakttårn, denne gikk langt oppover og det tok av en lite synlig sti opp mot toppen. Bra utsikt fra toppen.

Pondus på toppen av Grasåsen
Utsikt fra Grasåsen

Tur 4: Puttekollen, Kjørte opp til parkeringen ved Hvarnesdammen, fulgte veien innover og tok av på utydelig og gjenngrodd traktorvei, gikk litt for langt før jeg tok av så måtte kave litt opp til toppen. Dette var den flotteste toppen i dag og bra utsikt.. mens jeg var på toppen fløy ett helikopter innover dalen mot hvarnesdammen, lurer på hva de dreiv med. valgte en annen rute ned fra toppen og det gikk lettere og bedre.

Parkering ved Hvarnesdammen
Hvarnesdammen
Toppen av Puttekollen

Tur 5: Rødskollen, parkerte ved en gard på sørsiden og fulgte gjenngrodd traktorsti oppover, denne gikk nesten helt til toppen, fulgte en litt raskere rute ned fra toppen. dette var den kjipeste toppen i dag... og veldig masse hjortelusfluer :(