Djuptjernkampen, Solskiva og vardebygging på "Lilleviseren" (16.10.2015)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Djuptjernkampen (1,325m) 16.10.2015
Solskiva (1,184m) 16.10.2015
Tørrisknatten (1,213m) 16.10.2015
Visits of other PBEs Djuptjernkampen fra sørøst (990m) 16.10.2015
Djuptjernkampen p-lomme (975m) 16.10.2015
Etter noen ærender på formiddagen, sto jeg klar på Djuptjernkampen p-lomme med sykkel ca kl 15 i himmelblått høstvær nok en dag. Sykla inn til Tronhus, der jeg fortsatte til fots på DNT-stien opp i skogen:
Tettere innpå toppen.
To konkurrerende kasser på toppen, med Spåtind bak.

Brukte vel rundt 1,5 t opp i moderat tempo, og kikka i gul kasse: Ingen bok! I den røde var det to bøker! Jeg tok like gjerne alt sammen med, da folk nok har blitt forvirra, og noen kan ha skrevet i den ene, mens andre kan ha skrevet i den andre...

Lilleviseren - en liten "pinakkel"
La returen oppom Tørrisknatten, og deretter Solskiva. Like øst for toppen på Solskiva, på gps 32 V 536165 6779312, fant jeg en liten "pinakkel" / en stor stein på høykant. Artig å klyve opp på, og jeg bygde en varde oppå denne, og døpte den til "Lilleviseren." Nede på stien igjen så faktisk Lilleviseren meget spiss ut med varden oppå. Kult! Bare synd nærbildene av Lilleviseren ble slettet fra mobilen ved en feil jeg ikke begriper noe av.

Nå ble det mørkt snart, og jeg hastet videre og ned til sykkelen, og nådde bilen i det hodelykta ellers måtte blitt tatt i bruk.