Kalvemellen (25.09.2015)

Written by Firing (Live Firing Solheim) GSM

Ascents Kalvemellen (1,132m) 25.09.2015
Her starter stien som går på øst siden av Rundemellen
Første skilt. Her er det parkering for stien både på vest og øst siden an Rundemellen
Hyttevertskapet var godt etter skjema og fortsatt langt unna Valdres. Så etter turen til Spåtind, handling av mat og bursdagsgaver, hadde jeg fortsatt tid til en topp. Tenkte Rundemellen kunne være et fint turmål. Brukte litt tid frem til Turrsjøen (navigering uten kart og høy gravemaskin-faktor på veien). Parkerte ved et skilt det sto "Rundemellin 3,5 km" og "Kalvemellin" på. Trodde det skulle være kortere, hadde i hvertfall det i beregningen i at det snart ville bli mørkt. Hadde med hodelykt og tenkte at skitt au, det får bare bli mørkt. Fant fort ut at denne stien går rundt på vestsiden og opp, ikke østsiden der jeg hadde tenkt å gå. Et kraftig regnskyll kom samtidig, og motivasjonen til å stresse opp på toppen og ned igjen forsvant langt ned i søla.
Tenkte at Rundemellen står der en annen gang også den, til og med innenfor rekkevidde fra hytta. Så blei det en rolig tur opp på nærmeste kolle i stedet, Kalvemellin. Regnet regna opp, regnbuen lokket med gull og utsikten var upåklagelig.
Vel nede ved bilen gikk jeg 153 skritt videre på veien, og det sto skiltet med "Rundemellin 2,5 km". Parkeringa var den samme. Ja ja, da veit jeg både hvor jeg skal kjøre, parkere og hvor stien starter, til en seinere anledning.
Første stien og skiltet man kommer til, denne går på vestsiden av Rundemellen. Neste sti sees bak i bildet rett under m-en.

Missing title

Written by Ingunnor 30.09.2015 23:11

Så fint at du rakk en rask liten topp før det ble mørkt da. Hvor har du hytte hen da?

Sv:

Written by Firing 01.10.2015 19:33

En liten topp kan også være en fin tur :-)

Har hytte på Golsfjellet, men denne helga var det hyttetur til Yddin i Valdres.