Vassberget (08.08.2015)  6

Written by GeirL (Geir Lie) GSM

Start point Fossevatnet parkering (95m)
Endpoint Samme (95m)
Ascents Vassberget (288m) 08.08.2015

Vassberget

Etter å vært på både Elsåsfjellet og Skardsveten, var jentene nå meget klar for grilling og bading ved Storavatnet. De løp innover flotte klopper og broer til benken ved NØ siden av vannet. Her overtok mor ansvaret for grillingen og jeg sprang opp på Vassberget. Det var god sti opp fra vannet og jeg nådde toppen på 20 minutter. Her åpenbarte det seg en flott utsikt, særlig med tanke på fjellet ikke er høyere enn 288 moh. Noen raske bilder før sprang ned til jentene og litt mat. Vi ble sittende og kose oss i 45 minutter før vi motvillig fant ut at det var på tide å komme seg tilbake til Fyllingsdalen.

Det er laget mange flotte broer langs NV siden av Storavatnet.
Merket (ikke skiltet) sti opp på Vassberget fra NØ av Storavatnet.
Utsikt ned til den idylliske grillplassen.
Utsikt nord mot Elsås og Elsåsfjellet, 244 moh. Her var vi tidligere på dagen.
Alltid noe gøy å undersøke på tur....
Toppen av Vassberget, 288 moh, på en fantastisk dag!