En kar på "bare" 1700moh med mange hødyemeter (20.09.2015)

Written by Peregrinus (Morten Kjærnet Hagen) GSM

Ascents Storhøi (1,780m) 20.09.2015
Storhøi Østtoppen (1,777m) 20.09.2015

Bare en 1700 metring..

Etter to dager med mange høydemeter, og mye ur bestemte jeg meg for å ta en topp på tur hjem. Arne hadde plukket ut toppen, så lite viste jeg hva som ventet. Vi parkerte på busslomma ved oppkjøringen til Spiterstulen. Jeg la meg bevist fremst for å bremse tempoet i starten, men ble forbigått. Arne hadde et tempo uten sidestykke som varte til 1000 moh. Der ble det en pust i bakken, puhh.

Vi ble overrasket over hvor langt det var til toppen. Vi kom til toppen etterhvert. Ganske fornøyde.

Endelig på toppen. Vi fikk god utsikt, og veldig fint vær.

Vi spiste litt før vi tok fatt på turen ned igjen. Der fant vi ferske menneskespor på snøen 20 meter fra der vi spiste... nesten litt skummel.

image:Peregrinus_20150920_55ff1985410ac.jpg|Rypebær

Arne er snart på toppen

Takk for turen arne (Arne Mæhlen)