Austefjellet & Hausdalshorga (06.09.2015)

Written by samasplund (Sam Asplund) GSM

Ascents Austefjellet (808m) 06.09.2015
Hausdalshorga (784m) 06.09.2015

Kjörte til Osavatnet, gikk opp direkte etter parkeringen, over brua. Enkel sti å fölge og fant lett veien opp på Austefjellet. Fortsatte videre, gikk over eggen til Hausdalshorga. Ingen problemer å finne frem. Hadde planlagt å gå samme vei tilbake, men så at folk kom opp fra sydsiden så bestemte meg for å pröve den veien. Kom ner, krysset elven som rann fra Dyrdalsvatnet på en liten trebru, fant en dårlig sti som gjordte at jeg fikk gå en del i myr för jeg fant en skikkelig sti opp Dyredalen og tilbake til bilen.

Så en stor frosk. Ellers inget spesielt av naturliv å rapportere. Glemte å skrive i boken pga folk som satt og hadde den hos seg og gadd ikke vente/forstyrre. Snakket litt om de närliggende fjellene med to randoms på toppen (det var de som hadde kommet opp fra sörsiden) og fikk anbefalt Svinningen til dem. Var egentlig veldig bra. Fin utsikt fra Hausdalshorga mot Svinningen, Söre Gullfjellstoppen og litt av hvert. Helt greit tur.