Endelig en stor topp! (05.09.2015)

Written by rubenrnilsen (Ruben Nilsen)

Ascents Folarskardnuten (1,933m) 05.09.2015
Folarskardnuten Nordøst (1,930m) 05.09.2015
Visits of other PBEs Lordehytta (1,620m) 05.09.2015

dro sammen med fetteren min etter jobb på fredag, vi kjørte til Hagustølen å fant et sted der å parkere for å sov i bilen! vi sto opp for å kunne starte gå turne rundt 0700 men blei 0715 i stedet.
turen er veldig lett og fin, sti helt fram til Lordehytta! være var bra fram til Lordehytta, var bare noen grader og litt vind.. vi hadde en 15min mat pause på hytta siden det begynte å bli veldig klar og mye vind i dalen der!
vi så på karte hvor toppen lå i forhold til hytta, vi gikk opp rett bak hytta, der funka det å gå opp men var utrolig bratt og var litt klatring!
sto på toppen rundt 11:40 og var UTROLIG fornøyde, vi hadde ikke den beste utsikten men hadde noen øyeblikk innimellom der det viste seg på sitt beste :D
vi gikk ned igjen til hytta men en liten tur innom den andre toppen som er litt lavere, hadde en liten pause på hytta så gikk det veldig fort ned igjen! møtte en 10 talls folk på vei ned!

brukte 8 timer 15 minutter totalt og hadde pause ca 1 time så er veldig fornøyd med det