Besselvassheia reprisetur:) (05.09.2015)

Characteristic Trip by foot
Ascents Besselvassheia (76m) 05.09.2015
Visits of other PBEs Øverskardvågen p-plass (10m) 05.09.2015

Jeg har vært på Besselvassheia før, men Anita hadde ikke vært der, og siden vi var i nærområdet så var det greit å benytte sjansen til en tur til så jeg kunne få registrert den på den nye ut på tur appen også:) Kjørte fra tunnelen fra Hitra til Frøya og tok til venstre etter tunnelåpningen, skiltet mot Nordskag, 6,9 km etter tunnelåpningen går det en grusvei inn til venstre med to små skilt hjemmelagede skilt med Stutvassdalen. Kjørte denne noen hundre meter til parkeringsplassen og fortsatte langs veien til fots forbi bommen og forbi det store vannet og gjennom grinda. Like etter grinda står det skiltet Rett på Besselvassheia mot en grusvei/sti til høyre over noen jorder. Stien er merket med hvit og rødmalte pinner helt til toppen av Besselvassheia. Fin tur i oppholdsvær, men blåste godt på toppen. Fikk skrevet oss inn i bøkene i begge postkassene på toppen og registret toppen i ut på tur appen til Trondheim turistforening. Vi brukte 50 min til toppen. Vi gikk samme vei tilbake og 1 time og 50 min totalt på tur. Ganske vått i terrenget så greit med fjellsko. Anita, Teo og Teis var med.