Keipen - Ringvassøya (30.08.2015)

Written by otto (Otto Lund) GSM

Start point Skogsfjord (5m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Keipen (676m) 30.08.2015

Norges største pf-topper
30.8.2015

Passerte først avkjøringen til Dåfjorden, senere Skogsfjordvatnet. "Dette er Norges største innsjø (13 km2) beliggende på en øy". Fra p-plassen i Skogsfjord fulgte vi blåmerket sti sør for Durmålsfjellet til snaufjellet. Blått gikk over til rødmerket rute opp sørvest-ryggen til Keipen (676). Turen er en av årets "Ti på Topp" i Karlsøy kommune. Ps sikkert like fin på ski.

Skogsfjord
Fra Keipen mot Dåvøya
Stri vind på toppen
Solgløtt i glissen bjørkeskog

Raid

Written by otto 31.08.2015 21:46

PF 30, ja da blir du ikke arbeidsledig med det første.. Utrolig flott kommune..NR 1 i Norge hva øyer angår.. Har sett flotte bilder fra padleturer i stille vær.. Sandstrendene er jo noe for seg selv.. Ps vi er nå tilbake i Trøndelag...

Raid i Nord-Norge

Written by rogerravlolosvik 31.08.2015 21:31

Ser dere koser dere med turer her i nord. Holder selv på med Karlsøy PF>100, men holder på å utvide til PF>30. Har 10 dager til rådighet før fruen skal ha meg hjem igjen. Har vært på Helgøya, Nordkvaløya og Vannøya siste uken. Fint å padle mellom øyene, men litt utfordrende når det er kuling på havet :-)