Snota og Litl-Snota (16.08.2015)

Written by maris (Marianne Sandvei)

Start point Gråsjøen parkering
Endpoint Gråsjøen parkering
Ascents Snota (1,669m) 16.08.2015
Litl-Snota (1,566m) 16.08.2015
Tur med mamsen, papsen, Rigel, Morten, Varg og Ragge.

Dro fra hytta i Resdalen søndags morgen. Parkerte ved Gråsjøen parkering (bomvei), og startet turen like etter kl. 09. Etter ca. 2 timer var vi ved foten av Snota. (Pappa og Morten var på smultringjakt på hver sin kant, mens jeg, mamsen, Rigel og Varg tok en liten matpause, før vi begynte den bratteste stigningen opp til Snota). Papsen tok oss igjen et lite stykke fra toppen. Sola skinte og knapt et vindpust oppe på toppen, nydelig rastepause. Jeg og papsen tok turen innom Litl-Snota på vei ned.
Varg er utrolig ivrig på å trekke på tur opp! Og heldigvis ganske flink til å gå bak når vi går nedover! Knærne kjentes på nedturen i dag- det er nok på tide med nye fjellsko...
Morten møtte vi ved bilen-han hadde kommet dit like før oss. Brukte 7 t og 45 min.