Topp tur søndag (16.08.2015)

Written by rubenrnilsen (Ruben Nilsen)

Ascents Hallingnatten (1,314m) 16.08.2015
Nystølvarden (1,295m) 16.08.2015

Vi dro hjemmate 11:30 mot Gol, på veien så kjørte vi av ved Bromma til vi kom inn til gørrbu (bom 65kr)... derfra brukte vi rundt 1 time og 30 minutter opp til toppen, møte på noen andre Kommune jegere som hadde tatt veldig mye flere en meg, men fikk hørt litt om toppene dems da. vi gikk i et bra tempo ned igjen til bilen, vi brukte rundt 2 timer 30 minutter.
så kjørte vi mot Gol, når vi kom til Gol kirke så tok vi en 5 minutter for å se hvor vi skulle kjøre av E16, da hadde vi kjørt 100 meter for langt.. vi holdt den ene veien til vi kom til en automatisk bom (50kr) også kjørte bare videre til skilte viste Nystølen. der kom det et skilt PRIVAT VEI som vi ikke kjørte igjennom bommen på, så blei rundt 35 minutter ekstra gåing siden vi ikke gjordet det! (kan kjøre litt lengre opp den veien).
brukte rundt 1,15 timer opp og 45 min ned.
toppen på Hallingnatten var en stor varde og en veldig bra tur, møtte flere folk i fjella!!

Kan anbefale begge turene, var to vakre topper som var lett å rekke på en Søndag