Høgabu (12.10.2013)

Written by Nadine1969 (Nadine Larsen)

Visits of other PBEs Høgabu (907m) 12.10.2013

Min og guttene sin første ordentlige fjelltur. Det er nå det begynner. Vi hadde aldri gjort dette før, og måtte teste utstyret. Pakket telt, soveposer og liggeunderlag. Mat og stormkjøkken. Gikk fra Lid i Bergsdalen opp fjellsiden, og opover fjellet. Fint høstvær, så vi tok oss god tid. Mor hadde svært tung sekk og var i dårlig form. Men vi kom frem og slo opp teltet på holmen nede ved vannet. Flott teltsted. Spiste og gikk i teltet når det begynte å mørkne. Hodelykten hang i taket og når vi slo den av var det så mørkt at vi ikke så hverandre, selv om vi satt 70 cm fra hverandre å spilte kort og spiste snop. Det var artig. Ute var det bekmørkt, med milliarder av stjerner. Helt nydelig. Natten ble heller kald, da temperaturen krøp rett under null. Dårlige soveposer og alt for tynne harde liggeunderlag, gjorde at det ikke ble mye søvn den natten. Så det ble en lang natt for alle bortsett fra minsten, som sov kjempegodt hele natten. Men vi fikk testet utstyret, og konklusjonen ble at alt bortsett fra stormkjøkken og telt var for dårlig. Men turen var en oplevelse, som vi alle ønsket mer av. Vi brukte ca. 3 timer opp og 1 time og 45 min ned igjen. Flott tur.

Flott sted å campe
Mens vi venter på Real turmiddag
Ti år og på sin første virkelige fjelltur
Mor og sønn på 14 år på vei opp
Fornøyde gutter vel nede igjen, svett og god