Morgentur til Vardakamben (04.08.2015)

Written by grolyseng (Gro Lyseng) GSM

Visits of other PBEs Kviteberg (543m) 04.08.2015
Vardakamben (715m) 04.08.2015

Det ble lokket med guidet tur til Valakamben med oppmøte kl 06:00 ved skateparken på Fagernes. Dette måtte jo en morgenfugl som meg få med meg. Prøvde å friste et par av de nærmeste naboene, men lyktes ikke. Ensom og alene møtte jeg opp på startstedet, spent på hvor mange andre som var like sprø som meg. Er jo tross alt ferietid hvor man skal sove lenge, og ha lange late morgener. Lykken var stor da jeg så Lene Moberg. :-)
Vi var 6 stykker som la på vei oppover. Har jo gått første delen mange ganger før, men alltid hyggelig med nye turkamerater. Vi var innom Kviteberg og skrev i boken så klart. :-) Så klatret vi videre opp til Valakamben. Det ble litt strekk i feltet, og plutselig var vi blitt en mindre. En av gutta hadde kastet inn håndkle, og trakk seg ubemerket tilbake og ned til bilen igjen. Vi andre fikk kaffe og kjeks på toppen av guiden ved navn Øyvind Nyhagen. Vi måtte så klart dokumentere turen og sende snapp til alle de andre som ligger og sover. Litt dårlig gjort kanskje, men slik har jo den teknologiske verden blitt. Etter en liten kaffestopp bar det ned igjen via Valdres Auto slik at det ble en rundtur. Noen litt mer stressa enn andre, da det ventet jobb. For meg var det kun å dra hjem, plukke med meg avisa Valdres, lage meg en kopp kaffe og finne go`stillingen i sofaen. Deilig følelse at man allerede har fått brukt kroppen og klar til å starte dagen, kl 08:00 på en tirsdag midt i ferien.