Granberget - Blant svensker og nederlendere på smale broer (28.07.2015)

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Ascents Granberget (701m) 28.07.2015

Før hjemkomsten fra Engerdal ble det tid til en topp til. Skrotet Elgspiggen i Tolga og kjørte inn i Sverige til Höljes. Videre på grusveier til parkeringen ved foten av Granberget som er høyest i Värmland. Bilskiltene fortalte om svenske og nederlandske turister her. Satt på meg løpesko og jogga for det meste i den slake stigninga. Mange broer på myrene og veldig vått idag. Vel oppe var det et høyt utsiktstårn hvor barn og hysteriske mødre klatret eller forsøkte å klatre. Møtte folk både opp og ned og skrekkslagne nederlenderne fikk se mann løpe i myr. Tenkte det var best å la disse få gå tørrskodd på bruene.

Nei,

Written by Olepetter 29.07.2015 07:57

er'u i gang med svenske lenstopper også, da!

Fortsettelse

Written by morsor 29.07.2015 17:51

Det er en fortsettelse fra 2012 hvor jeg tok Skogsbyås i Sörmland. Koselig liste man kan ha i bakhodet dersom man er i "nærheten". I nærheten kan jo være så mangt :)