Synnhallberga og Middagstippen. (25.07.2015)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Utsikten i Synnhallia (945m)
Endpoint Utsikten i Synnhallia (945m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Middagstippen (1,036m) 25.07.2015
Synnhallberget (1,021m) 25.07.2015
Visits of other PBEs Synnhallia retningsskive (940m) 25.07.2015

Etter turen over alle Røssjøkollene, stoppet Hans Thorvald og jeg på Usikten i Synnhallia, og gikk rett opp fra "sittetårnet", hvor vi skrev oss inn i gjesteboka, og fant fort den opphogde gata som markerer grensa mellom Torpa og Gausdal. På Synnhallbergets topp var det litt utsikt, men vi fortsatte raskt til Middagstippen. Litt antiklimaks etter den flotte turen over Røssjøkollene. Fra Synnhallberget til Middagstippen og tilbake var det stort sett å gå i delvis våt tung, djup myr. Tilbake på Utsikten studerte vi sikteskiva. Fant ut at det nå burde hugges noen digre grantrær for at utsikten til de kjære toppene Hærfjellet og Gammelhans igjen skulle ytes rettferdighet.