Lauvkollen (25.05.2015)

Written by dygj (Bjarte Dyngjeland) GSM

Ascents Sørøst for Bjørnkollen (632m) 25.05.2015
Lauvkollen (704m) 25.05.2015

Kjørte opp Bomvei merket til Breilihytten. 40 kroner kontant i konvolutt. Videre opp til Djupetjern, nye 25 kroner i konvolutt. God parkeringsplass, selv om den var lenger nede i lien en forventet.

Blåmerket sti mot Breiliflaka. Blåmerking starter etter den lille hyttet oppe til venstre når man har begynnt på nedstigningen til Svarttjern. (Følg traktorvei)

Fulgte stien til Sandvollen, og så sti sørover et lite stykke før jeg dro ut i skogen. Greit å gå.
Usikker på hva som var toppen der oppe, så jeg var innom et antall kandidater. Gps har for sikkerhets skyld glattet bort de fleste krumspringene. Ifølge andre rapporter her så er det toppen med pinnen som er høyest og den var jeg bortpå.

Videre i skogen forbi Urdtjern og inn på den blåmerkede stien igjen. Mistet stien ved De pene tjerna, men fant den igjen i stikrysset. Fulgte så sti og varding mot Bumlebekken. Fant egentlig ikke noe god sti her selv om det var vardet.

Opp lien fra Bumlebekken var det imidlertid sti. Videre til neste komunetopp .

Retur mot Lundås/ Statskog sin koje og vann 610 og så den blåmerkede stien tilbake til bilen.