Melen (768moh) og Sjurvarden (667moh) (24.05.2015)  5

Visits of other PBEs Kyrhaugen eggen (438m) 24.05.2015
Steinbua Melvassbu (483m) 24.05.2015
Steinbua Olavsbu (548m) 24.05.2015
Grov skisse over deler av ruta. Vi starta til venstre og gikk over Melen og til Sjurvarden og tilbake til Lille Bessegen
Etter en fin tur over tregrensen kom vi til et vann med en steinhytte. En av byggerne satt tilfeldigvis inne og koste seg med turfølget sitt, de ba oss inn men vi lot dem sitte i fred og spiste nista vår utenfor.
SÅ starta vi på neste etappe, og som vanlig gikk vi rett opp..
Og her har vi en sprek kjernefamilie på tur opp til Melen.
Fra toppen av Melen skuer vi utover vannet med steinhytta vi nettopp har forlatt..
Varden på Melen er en tykk krabat..
Så går turen over fjellryggen over til Sjurvarden på andre siden. Legg merke til steingjerdet som går langs ryggen. Ingen vet riktig hva som er grunnen til det lave gjerde. Grense er mest nærlignede..
Vi la merke til en rype som satt på steingjerdet. Pga vinden oppdaget den oss ikke før vi var kommet. . .
Såå ble vi oppdaget... Morsomt..
Vel oppe på varde nr 2. Sjurvarden..
På turen halveis tilbake til midten av fjellkjeden svingte vi elegant til venstre og vips, der var Vesle Besseggen.. Atlanterhavsveien i bakgrunnen sammen med Kristiansund..
Midt på ryggen fant vi denne steinhytten. Flott utsikt men ikke store hageflekken kanskje..
Jorun midt på vesle Besseggen.. Jada FULL kontroll..