Svartåsen, Vardåsen og Barlindåsen (20.05.2015)  4

Written by waaktaar (Kalle)

Ascents Barlindåsen (398m) 20.05.2015
Svartåsen (361m) 20.05.2015
Vardåsen i Enebakk (374m) 20.05.2015

Tur med mor.

Kjørte først inn til Losby og parkerte ved skytebanen. Fulgte stien innover Liadalen og tok (litt for tidlig) av til venstre vest for Svartåsen. Lettgått opp til utsiktspunktet (med bok) og videre til vardet toppunkt. Fulgte så blå hengende merker i trærne videre og rundt ned til golfbanen. Lett derfra tilbake til parkeringsplassen.

Kjørte så til Marikollen. Først grusvei/kjerrevei sørover, før stien går vestover. Etter en stund tok vi til venstre (sørover) og kom opp i den lille dalen mellom Barlindåsen og Ramstadslottet. Stien til førstnevnte går til høyre der stien til sistnevnte går til venstre. Tung og bløt sti opp bakken, før det flatet ut. Lettgått ut til toppunktet (bok på toppen). Samme vei tilbake.

Begynte å få dårlig tid nå, siden vi skulle plukke med oss bror på Ski klokka ni, men tok sjansen på en siste topp. Kjørte til Enebakk, og tok av mot Linshus. Parkerte ved Bakken i enden av en grusvei som på slutten var ganske forferdelig. God sti/vei hele veien til toppen av Vardåsen. Samme vei ned, men tok feil i et kryss, noe vi tapte en del tid på. Kom derfor 15 minutter for sent til Ski.