Fusa: Hovden (08.05.2015)

Written by Runemb (Rune Blomberg) GSM

Start point Rasteplass RV48 (40m)
Endpoint Samme (40m)
Ascents Hovden (190m) 08.05.2015 09:00

Usedvanlig mye jobbing for å komme opp på en så liten topp.

Fant et skar jeg mente var det beste stedet å komme opp. Kun dyretråkk her. Godt oppe i skaret fant jeg en tydelig sti som førte meg til topps. Stien var merket med brøytestikker og opphengte plastgjenstander. På 2 steder var det utlagt tau.
Nedover fulgte jeg stien i håp om at den var et bedre alternativ enn skaret jeg kom opp.
Stien stoppet brått og brutalt på kanten av et stup. Ikke lett å komme ned her. Lusket meg tilbake til skaret og kom ned samme veien jeg kom opp.
Den merkete stien må jo komme et sted fra, antar det er fra sørsiden.
Det får noen andre finne ut, har ikke tenkt meg opp her flere ganger.

Takk for rapport

Written by elbow 13.05.2015 23:49

Jeg har kjørt forbi denne haugen mange ganger og lurt veldig på hvilken side den bør angripes fra. Vet ikke om jeg ble så veldig mye klokere av beskrivelsen din, men nå har jeg i hvert fall et konkret alternativ! :)

Sv: Takk for rapport

Written by Runemb 15.05.2015 08:32

Lykke til, håper du finner ut hvor den merkete stien starter.