Styretur med Lurkarlaget til Stryn (15.04.2015)

Written by 500fjell (Sondre Kvambekk) GSM

Start point Bøasætra (530m)
Ascents Småeggene (1,113m) 15.04.2015 not summited

14.-15. April dro jeg sammen med det nåværende og det påtroppende styret i Lurkarlaget til hytta mi i Stryn for å hygge oss med en god middag og kanskje en skitur. Jeg var allerede i Stryn og ladet opp mot Høgruta Jotunheimen senere mot helgen, så på starten av dagen møtte jeg Asbjørn som reiste tidlig. Vi tok en klatreøkt på Beachen før vi møtte resten av gjengen utpå ettermiddagen.

Ut på tur!
Fulgte skitrekket i Steindalen.

Etter å ha handlet kjørte vi opp til Stryn vinterskisenter. Herfra må vi gå et par hundre høydemeter opp til hytta mi på Bøasætra. Kom på her at jeg hadde glemte en del skiklær som lå igjen i hytta, men klarte meg med det jeg hadde. Var sludd i lufta på vei opp til hytta. Ble en hyggelig kveld med tacomiddag, røverhistorier og spøkelseshistorier utover natta.

Ned mot Bøasætra fra Steindalen.
Asbjørn er i høkkestemning.

Neste dag var det ikke veldig bra vær. Etter en lang frokost og et lite styremøte dro noen av oss på tur opp i Steindalen vest for Småeggene. Trasket oppover så langt vi gadd. En del hadde planer senere på dagen, så vi returnerte på snaut 1000 moh. Tok til takke med noen svinger i våt snø på vei ned. Ble en kjapp utvask folk vendte snuta hjem mot Sogndal.

Takk for en hyggelig styretur! :-)