Reinebringen Lofoten (09.03.2015)

Written by overlandscape

Ascents Reinebringen (448m) 09.03.2015

Jeg klarte å blir syk mens jeg var i Lofoten også, så jeg måtte ta tre dager pause fra ting som var krevende. Denne dagen følte jeg meg ok igjen og tenkte på Reinebringen.

Som før skiftet været raskt, men det var fri sikt og lite vind på vei opp. Umulig å komme opp uten stegjern og oks. Temmelig bratt, men kjempegøy! Da jeg kom ned igjen og begynte å gå mot bilen kom det en fyr kjørende mot meg og rullet ned vinduet. Han var fra beredskapstroppen på Lofoten og det viste seg at noen Tyske turister hadde ringt da de så meg oppi der. Fyren fra beredskapstroppen hadde fulgt med meg og kommet frem til at jeg visste hva jeg holdt på med, så de lot meg være. Han fortalte at han selv hadde vært på Reinebringen to dager tidligere og at det ikke var noe problem så lenge man vet hva man holder på med. De er livredde for at uerfarne turister skal forville seg opp der.

Jeg fikk meg et hagelskur på toppen og følte ikke for å vente på bedre vær, så jeg beveget meg ned igjen.