Aspumfjellet (03.04.2015)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Aspumfjellet (290m) 03.04.2015
Påskebesøket vårt, Stian, Gunhild og to av våre fire barnebarn var på overnattingsbesøk til Kristian, Linn Therese og våre to andre barnebarn natt til i dag og skulle ikke komme hjem før ut på ettermiddagen. Vi så derved at vi fikk tid til en tur på Aspumfjellet før de kom hjem.
Parkerte, som 19topper, i krysset ved Aspum. Fulgte gårdsveien opp til gårdene og tok traktorveien rett fremmellom de siste husene. Videre innover denne veien, langs med gjordene til vi kom til et rødt lager/redskapshus. Der skar vi rett over gjordet og fulgte en traktorvei - dårlig traktorvei-sti oppover. Gikk så på GPS-kurs oppover. Fant fine stier/dyretråkk litt her og der, men mest lett bushing i lyng og snø til toppen. På toppunktet er der triggerpunkt og steiner strødd rundt. Satte oss ned på berget og nøt utsikten over Fjærekilen, Vealøstårnet og deler av Åfoss, mens vi kosa oss med appelsin, kaffe og litt sjokolade før vi ruslet ned igjen for å ta imot barn og barnebarn.