Flaggnuten og Bjønnalauvet (06.03.2015)

Written by Þróndeimr (Christian Nesset) GSM

Start point Parkering Flaggnuten/Hovsnebba (3m)
Visits of other PBEs Flaggnuten - Lett klyving (200m) 06.03.2015
Flaggnuten (431m) 06.03.2015
Galleriet (575m) 06.03.2015
Parkering Flaggnuten/Hovsnebba (3m) 06.03.2015

Reiser snart på en aldri så liten trekking-tur i Himalaya, og har derfor fått ett behov for høydemeter-trening uten ski på beina. Kjøpte meg også en ny sekk (Osprey Atmos AG™ 65l) som jeg testet på Vassfjellet for noen dager siden.

Pakka 15kg på sekken og tok rolig gange opp til Flaggnuten og fortsatte videre opp mot postkassa på Bjønnalauvet. Etter det bratte klyvepartiet rett under 600m gikk det over i snø. Gikk i tung og gjennområtten snø opp til 750m før jeg snudde 200m øst for postkassa å rusja ned.

Fikk ett mye bedre vær enn det yr meldte. Temperaturen lå mellom 5-10c og sola varma godt så gikk i t-sjorte opp til 500m. Og sekken, helt utrolig bra! Har erfaring fra Helsport-sekker, endel militær-sekker og Norrøna 125l, men komforten på Osprey sekken er jo helt vanvittig bra! Sekken er så digg å ha på ryggen at jeg (nesten) vurderer å ligge med den i senga i natt!

Over Hydro's anlegg
Utsikt fra 590m, ved klyvetrekanten
Blåser godt på fjelltoppene (Litlkalkinn 1405m)