Skorgedalen - "lower range" (04.03.2015)

Written by GeirI (Geir Ingebretsen) GSM

Start point Skorgedalen (260m)
Ascents Søre Barfjellet (813m) 04.03.2015
Gjøafjellet (517m) 04.03.2015
Nyfjellrørin (558m) 04.03.2015

-Småtopper ved Skorgedalen.

På Nyfjellrørin. Såta mest dominerende i bakgrunnen.

Rundtur m/ Brynhild i området sør for Skarven. Starta fra parkeringslomme litt nedenfor parkeringa i Skorgedalen, og fulgte traktorveg til Reset/Taraldmyra. Skare med et ørlite lag nysnø. Tok herifra opp nordryggen til høyeste punkt på Nyfjellrørin. Skiftende skydekke med en del solgløtt spesielt på toppen. Fin utsikt.
Nedkjøring til myra igjen. Tok matpause, samtidig som ei snøbyge kom inn fra vest. Fortsatte så over Gjøafjellet og opp vest for Løytnantstølen i retning Skarven. Snøbygene så ut til å komme oftere, men vi fortsatte videre oppover og dreide etterhvert ut mot Søre Barfjellet i jakta på god snø. Varierende føre, så vi snudde på toppen i det ei ny snøbyge kom inn. Returnerte via parkeringa i Skorgedalen tilbake til bilen.