Lauvvikfjell - Tokke (02.02.2015)

Written by otto (Otto Lund) GSM

Start point Svingen (520m)
Characteristic Ski trip
Ascents Lauvvikfjell (992m) 02.02.2015

Norges største pf-topper
2.2.2015

Startet fra Svingen ved Skafså. Herfra ble det skitur etter rødmerket rute. Valgte feil veideling som førte meg til en trimkasse, der traktorveien sluttet. Gikk opp øst for Skurvanuten og forserte to små skar. Plutselig fikk jeg øye på scootersporet, som endte like under toppen. Var først innom hytta, hvor jeg skrev meg inn som førstemann i 2015. Fortsatte 300 meter til Lauvvikfjell (993). Utsikt mot Gaustatoppen og Bandakvatnet ved Dalen. Returnerte etter scootersporet til Seltveit kun 300 meter fra utgangspunktet.

Lauvvikfjell
Bandak
300 meter fra toppen

Du holder

Written by Olepetter 03.02.2015 10:24

det gående, ser jeg! Gratulerer med nok en komplett liste. For din skyld håper jeg ikke "Bergtatt" eller Nils flytter sine granskende øyne på området, for da vil liste-kompletteringene fort kunne ryke på løpende bånd... :)

Sv: Du holder

Written by Nils 03.02.2015 10:37

Hehe, er ikke så lenge siden jeg fant en ny PF-100-topp vest i Telemark, og det er mye uutforsket i dette kuperte fylket, så man skal aldri si aldri... ;-) Det har blitt noen endringer på Østlandet det siste året, med bl.a. minst 10 nye PF-100-topper.

Men gratulerer så mye til Otto for nok en komplettering! Blir vel ikke den siste det, Otto...?

• +

Sv: Sv: Du holder

Written by otto 03.02.2015 11:24

Sv: Du holder

Written by otto 03.02.2015 11:28

Var jo ikke all verden dette da, men kjekt å krysse av i tur og orden. Heldigvis samler jeg ikke Pf lavere enn 490m bortset fra kommunene rundt Oppdal. Jo høyere Pf jo finere er toppene, men det finnes unntak.!