Kontordag, og alpin start (31.10.2014)

Written by haugert (rune haug)

Visits of other PBEs Fjellhov (295m) 31.10.2014

Kontordag, og alpin start

Hadde litt stramt program denne dagen: trim, masse jobb på kontoret, tur i banken, og jeg skulle hente onkelunge Martin kl 13:15 i Åsen. Skulle det bli en trimtur, måtte det bli fra morgenen av. Hadde avtalt med Line dagen før at det bli en trimtur til Fjellhov, det var usikkert om DP ble med etter som han hadde hatt feber dagen før.
Kl 05:30 kom Line hjem til oss, og det var bare å slenge seg med.
Temperaturen var faktisk ikke så ille, jeg hadde trodd det var ned mot null grader, men det var 5 grader da vi kjørte fra huset.
Oppe på Åtloskaret var det litt kaldere, og oppe på myrene var det speik og veldig glatte planker på myrene!
Vi stemplet inn 06:22 på hytta. Det var faktisk 2 stk som overnattet i hytta. De hadde latt det flyte litt utover, så det var litt vanskelig å finne hytteboka. Ved andre forsøk så dukket den opp - under en stabel med klær. Jeg tror vi klarte å lirke den ut uten at de våknet.
Et godt tips når man overnatter på ei felleshytte er å legge gjesteboken like ved utgangsdøren godt synlig før man legger seg og sover. Da slepper man unødig romstering og man slipper å bli vekt av folk som er tidlig på han :-)

Uansett en flott start på fredagen, og kontordagen kunne starte :-)