Rognvola (25.10.2014)  3

Ascents Midtre Rognvola (984m) 25.10.2014
Vestre Rognvola (967m) 25.10.2014
Østre Rognvola (962m) 25.10.2014

Når dagen startet med skyfri himmel etter en uke med regn, ble det brått bestemt at andre gjøremål fikk vente. Satte kursen østover til Åstadalen og videre på Birkebeinerveien mot Østerdalen. I dette området er det mange topper jeg ikke har vært på, og i dag passet det å ta de tre toppunktene på Rognvola. Bratt steinur opp til Vestre toppen.

Fra Vestre toppen satte jeg kursen mot Midtre toppen over en skikkelig steinur av en dal.

Fra Midtre toppen fortsatte jeg ned en bratt steinur og siden opp en enda brattere steinur mot Østre toppen. Det ble en del klyving opp her, og jeg bestemte meg for å finne et annet veivalg på returen...

Da det var vel bratt å følge samme vei tilbake, valgte jeg et litt spor litt lengre nord på returen. Det falt seg da naturlig å legge returen oppom Midtre toppen. Da ble det også litt ekstra trim på turen.

Det ble en såpass krevende tur i steinura, at jeg var godt fornøyd for dagen. Andre topper i området får vente til en annen gang.